October 11 2018

HDR fotografie neemt een kwantumsprong met Skylum's Aurora HDR 2019

Verbeteringen aan Apple’s voornaamste Mac App van het Jaar levert een HDR foto bewerker op die macht en intelligente technologie combineert met intuïtie en vlekkeloze werkstroom

Bellevue, WA – 4 oktober 2018 — Skylum Software brengt nu Aurora HDR 2019 uit, de vierde generatie bewerker voor hoog dynamisch bereik, van wie zijn voorganger de huidige Mac app van het jaar is. Skylum’s doel is om fotografen een krachtig hulpmiddel te bieden voor het creëren van reële, boeiende en levensechte afbeeldingen met een hoog dynamisch bereik. Skylum's AI Lab analyseerde duizenden afbeeldingen van professionele fotografen om een op maat gemaakt algoritme te ontwikkelen dat automatisch optimale resultaten zou opleveren, waardoor de bewerkingstijd drastisch verkort. Na landschapsfotografen, vastgoedfotografen, architectuurfotografen, natuurfotografen, food- en streetfotografen zullen we allemaal profiteren van Aurora HDR 2019.

HDR fotografie neemt een kwantumsprong met Skylum's Aurora HDR 2019

"Aurora gebruikt zijn Quantum HDR Engine™ met AI-technologie voor het analyseren en extrapoleren van de beste details van elke tussenopname, om één bestand te maken dat meer details in de schaduwen, highlights en middentonen oplevert", legt Alex Tsepko, CEO van Skylum Software uit. "Door gebruik te maken van moderne RAW bestand technologie, kunnen fotografen die enkele opname maken ook verborgen details van hun foto's herstellen met Aurora HDR."

HDR Smart Structuur is een nieuwe functie die toelaat dat gebruikers contrast, diepte en definitie kunnen toevoegen aan gebieden in een afbeelding met behulp van een intelligente slider. En dit zonder ongewenste halo's, ruis, kleurvlekken of artefacten te creëren die het meest opvallen in gebieden met lucht, wolken en gladde oppervlakken.

HDR fotografie neemt een kwantumsprong met Skylum's Aurora HDR 2019 (2)

Aurora HDR 2019 bevat ook LUT mapping, een industriestandaard in de fotografie, film en televisie, waarmee fotografen hun creatief kleurenproces op gang kunnen brengen door kleurcorridors en filmsimulatie simulaties toe te passen.

Aurora HDR Looks is een andere nieuwe functie dat fotografen toelaat hun eigen combinaties, filters en LUTs te gebruiken om snel hun foto aan te passen en te corrigeren. Het maakt ook snelle bewerkingen en batchverwerking mogelijk van afbeeldingen die zijn gemaakt onder vergelijkbare belichtingen. Skylum werkte samen met topprofessionals om de kenmerkende Aurora HDR Looks te creëren, professionals te inspireren en nieuwe gebruikers te helpen eenvoudig voltooide afbeeldingen te bereiken.

HDR fotografie neemt een kwantumsprong met Skylum's Aurora HDR 2019 (3)

Veel wereldbefaamde fotografen hebben bijgedragen aan de op maat gemaakte Aurora HDR looks, zoals: Trey Ratcliff, een internationaal bekende fotograaf en mede-ontwikkelaar van Aurora HDR software, Randy Van Duinen, prijswinnende vastgoed- en architectuurfotograaf en Serge Ramelli, internationale reisfotograaf.

"Er zijn zoveel prachtige nieuwe toepassingen en functies ingebouwd in Aurora HDR 2019 - mijn favoriet is de mogelijkheid om nauwkeurig en automatisch ruis, halo's en andere kleine problemen te elimineren die ik vaak nodig had om mezelf te verbeteren," zei Trey Ratcliff. "Skylum bracht de laatste 3 jaar door met het volledig opnieuw ontwerpen van hun HDR algoritme, door middel van artificiële intelligentie en dat blaast de concurrentie omver! Door de snelheid en de kwaliteit van de resulterende levensechte HDR afbeeldingen."

Aurora HDR 2019 kan worden gebruikt als een stand-alone toepassing of plug-in voor Adobe Photoshop of Lightroom, en Apple Photos of Aperture, waardoor het bruikbaar is voor fotografen op elk niveau van expertise en workflow voorkeur. Het ondersteunt ook RAW en DNG bestanden van vrijwel elke camerafabrikant en maakt het eenvoudig om andere professionele formaten, waaronder TIFF, PSD en JPEG, te exporteren en af te leveren.

Belangrijkste kenmerken van Aurora HDR 2019

Aurora HDR 2019 biedt zijn gebruikers tal van functies en opties om hen te helpen snel de meest natuurlijk HDR afbeeldingen te produceren en een niveau van creatieve flexibiliteit mogelijk te maken dat nooit eerder is gezien bij HDR software. Onder de vele functies vinden we:

• Tone-mapping technologie voor enkele afbeeldingen of afbeeldingen met tussenopname met de Quantum HDR Engine™ waarvoor een patent is aangevraagd
  • HDR Smart Structuur voor realistische en artefact vrije diepte en details
  • Solo HDR Verbeteren maakt de verwerking van een enkele afbeelding mogelijk, waarbij tussenopname niet mogelijk is
  • LUT Mapping filter voor creatieve kleur en toon aanpassingen
  • Krachtige één klik Aurora HDR Looks, inclusief Signature Pro Looks door Trey Ratcliff, Serge Ramelli, Randy Van Duinen, en vele andere die meteen fantastische resultaten opleveren

Aurora HDR 2019 filters:

Aurora HDR 2019 biedt fotografen een ruime keuze aan creatieve filters om een HDR look aan te passen die uniek is voor hen, inclusief:

• HDR Basis — Algemene instellingen gerelateerd aan Toon Mapping en compressie van de afbeelding voor de originele afbeeldingslaag
  • HDR Verbeteren — Past de helderheid, structuur en microcontrast van het beeld aan, wat leidt tot "scherpere" resultaten
  • Polarisatiefilter— Biedt meer kleurdiepte en vermindert atmosferische waas, wat resulteert in een rijkere en blauwere hemels
  • Dodge & Burn — Het selectief lichter en donkerder maken van de afbeelding met penseelstreken
  • Beeld Uitstraling — Geeft een algehele “dromerige” uitstraling van je foto door de luminescentie van het beeld te verzachten en het contrast en de verzadiging te verhogen
  • Toon Curve — Vertegenwoordigt het toonbereik van de foto langs een diagonale lijn die kan worden aangepast door te klikken en te slepen en kan globaal worden aangepast of door RGB kanalen
  • Kleurtonen — Schaduwen en highlights kleurtinten voor een visueel gestileerde effecten

Aurora HDR 2019 is verkrijgbaar voor een eenmalige aankoop van $99. Huidige gebruikers van Aurora HDR kunnen upgraden voor een eenmalige prijs van $59.

HDR fotografie neemt een kwantumsprong met Skylum's Aurora HDR 2019 (4)

HDR fotografie neemt een kwantumsprong met Skylum's Aurora HDR 2019 (14)