May 12 2020

De Nieuwe Luminar "Swipe Report" laat gebruikers van dating-apps verder kijken dan onderwijs, politieke standpunten, hoogte en meer naar een goede foto

Uit onderzoek blijkt dat gebruikers van dating-applicaties en -sites alles willen gebruiken, van basisbewerkingshulpmiddelen tot smart verwijderen om hun foto's te verbeteren.

NEW YORK – 12 mei 2020 – Skylum, de makers van Luminar, een creatieve fotobewerkingstool voor iedereen die zijn foto's wil beheren en bewerken ongeacht zijn of haar vaardigheden, heeft een "Swipe Report" uitgebracht. Het onthult dat dating negatieven die anders belangrijk voor hen zouden kunnen zijn, over het hoofd worden gezien als iemand een goede foto had. 28 procent van de dating-app/-site-gebruikers (Amerikaanse volwassenen die ooit een online dating dienst hebben gebruikt) bereid zijn om sociale voorkeuren over het hoofd te zien (bijv, drinken, roken, enz.), samen met relatie doelen (bijv. lange termijn, korte termijn, casual, enz., 27%), educatie (26%), politieke opvattingen (24%), lengte (23%) en meer.

Het onderzoek, dat online werd uitgevoerd door het onafhankelijk onderzoeksbureau YouGov, bracht niet alleen het gevoel van de consument aan het licht als het gaat om het belang van een goede foto en hun voorkeuren, maar ook welke soorten bewerkingstools ze willen gebruiken om hun foto's te verbeteren en hun kansen op een swipe te vergroten.

"Omdat online dating steeds meer mainstream wordt, is de manier waarop we elkaar leren kennen en hoe we een eerste indruk vormen, veranderd. We hebben slechts een aantal foto's om ons uit te drukken en hopelijk krijgen we de juiste swipe", zegt Alex Tsepko, CEO van Skylum.

"Het is dan ook geen verrassing dat er heel wat online daters zijn die vinden dat mensen zich moeten inspannen om betere foto's te maken en dat ze de basistools voor fotobewerking willen gebruiken om hun eigen foto's te verbeteren, die allemaal te vinden zijn in Luminar. Ons doel is om een betaalbare en eenvoudig te gebruiken fotobewerkingsopties te bieden om daters te helpen hun persoonlijkheid te versterken via hun foto's. Je hoeft geen professionele bewerker te zijn om een paar eenvoudige stappen te ondernemen en de achtergrond helder te maken, kunstmatige intelligentie te gebruiken in Luminar of om een photobomber te verwijderen in een verder uitstekende foto".

EERSTE INDRUKKEN
Het hebben van een goede foto is geen teken van ijdelheid, het is een teken van zelfexpressie. Eigenlijk melden dating app/ site gebruikers dat:

• Bijna 60% (58%) zou zich nooit verbinden met iemand die geen foto heeft

• Een kwart (25%) denkt dat een goede foto betekent dat je meer begaan bent met het daten

• 43% denkt dat ze een beter gevoel van iemands persoonlijkheid kunnen krijgen op basis van hun foto's

• Bijna 40% (38%) zegt dat hoe beter de foto's zijn, hoe groter de kans is dat er naar rechts wordt geswiped

DEAL BREAKERS
Naast de bereidheid om bepaalde sociale voorkeuren, zoals onderwijs of politieke opvattingen, over het hoofd te zien, waren de gebruikers zeer specifiek in het soort foto's dat ze naar links swipen. De top 10 van meest voorkomende foto deal breakers zijn:

• 55% geen foto
  • 34% slechte kwaliteit foto's
  • 33% foto's met iemand die een ex zou kunnen zijn
  • Dit stoort vrouwen meer dan mannen (40% vs. 28%)
  • 31% filters (bijv. Instagram filters, Facebook filters, Snapchat filters, enz.)
  • 31% meerdere van dezelfde foto's
  • 29% grote groepen
  • 26% andere mensen hun gezichten wegwerken (bijv. via emoji, stickers, blue, enz.)
  • 23% spiegelfoto's/gym selfies
  • Dit stoort vrouwen meer dan mannen (bijna het dubbele, 30% t.o.v. 16%)
  • 20% foto's van alleen hun gezicht
  • 19% foto's met een exotisch dier/huisdier dat misschien niet van hen is.

HOE SWIPED MEN NAAR RECHTS
Het is dan ook geen verrassing dat 32 procent van de dating-app/sitegebruikers vindt dat mensen moeite moeten doen om betere foto's te hebben. In feite zegt 40 procent dat ze de basistools voor het bewerken van foto's (bijv. automatische verbetering, bijsnijden, etc.) willen gebruiken om hun foto's te verbeteren. Daarbij komt,

• 26% wil graag gebruik maken van smart removal (misschien om die ex uit een goede foto te halen)

• 18% wil dat AI helpt bij het identificeren van de beste foto's.

• 16% wil filters

• 14% wil graag een portret verbeteraar (bijv. een gezicht afslanken, tanden bleken, airbrush tools, enz.)

Bovendien, de leeftijdsgroep van 18-34 jaar is het meest geneigd om foto’s te bewerken, ongeveer één op de vijf (22%) hebben ten minste één bewerkte foto die ze hebben gebruikt. Bijna een kwart (23%) vindt het niet erg dat mensen hun foto's bewerken (hoewel interessant genoeg, 42% denkt te weten wanneer een foto is bewerkt!)

DE JUISTE TOOLS
Gebruikers kunnen genieten van Luminar's eigen AI-technologie om al hun dating foto's naar een hoger niveau te brengen zonder dat er een leerperiode nodig is. Normaal gesproken vereisen fotobewerkingstools geduld en oefening, maar met Luminar kunnen ze elke foto eruit laten zien alsof deze is genomen tijdens het "gouden moment", een onderwindse set wolken op de achtergrond vervangen of je gezicht opfleuren in een paar slides of klikken.

Je hoeft geen traditionele bewerkingstechnieken te leren zoals belichting, highlights, verzadiging en andere instellingen. Maak tientallen aanpassingen in één keer met de eenvoudige schuifregelaar AI Accent. Het biedt slimme beeldverbetering en heb elke keer opnieuwe een perfecte belichting en kleur.

Je hoeft geen retoucher talent te zijn om geweldige portretten te maken. Luminar's AI Portrait tools benadrukken en verbeteren het gezicht en de huid, waardoor ze natuurlijk mooi worden. En als het weer je afbeelding heeft verpest, kun je die sombere lucht met één klik vervangen door een nieuwe via AI Sky Replacement.

Over Skylum en Luminar
Skylum’s Luminar is een creatieve fotobewerkingstool voor iedereen die zijn of haar foto's wil beheren en bewerken, ongeacht zijn of haar vaardigheden. Het platform maakt gebruik van op maat gemaakte bewerkingstools en kunstmatige intelligentie om in slechts enkele minuten resultaten te leveren, inclusief het vervangen van de lucht, portretverbeteraar en accent AI-tools.

Luminar kan worden gebruikt als een stand-alone product voor alle bewerkingsbehoeften van een gebruiker of als een aanvullende plug-in voor macOS-Photos, Adobe Photoshop, Adobe Photoshop Elements en Adobe Lightroom Classic. Het kan worden gekocht via www.skylum.com voor de schappelijke prijs van $89.

Skylum is een wereldbedrijf op het gebied van beeldverwerkingstechnologie met kantoren in New York, VS; Kiev, Oekraïne; en Tokio, Japan. Het Skylum-team heeft de Red Dot Award, Apple's Best of the Year, "Best imaging software" van TIPA en EISA en andere prijzen uit de top industry awards gewonnen.

Methodologie
Dit onderzoek is uitgevoerd met behulp van een online interview dat wordt afgenomen door leden van het YouGov Plc-panel van personen die hebben ingestemd met een deelname aan het onderzoek. Alle cijfers zijn, tenzij anders vermeld, afkomstig van YouGov Plc. De omvang van de totale steekproef was 3681 volwassenen, waarvan er 1030 ooit gebruik hebben gemaakt van een online dating dienst om een partner/date te vinden. Het veldwerk werd uitgevoerd tussen 20 en 25 maart 2020. Het onderzoek is online uitgevoerd. De cijfers zijn overwogen en zijn representatief voor alle Amerikaanse volwassenen (18+).

Get in touch

De Nieuwe Luminar