July 03 2018

Skylum wordt bijgestaan door Evgeny Tchebotarev als VP van Ontwikkeling in Azië

Skylum's nieuwste teamlid positioneert het prijswinnende softwarebedrijf voor een enorme groei op de Aziatische markt, met het accent op partnerships, distributie en het bouwen van een lokale fotogroep rond de softwarelijn van Skylum.

Bellevue, WA - Skylum Software, maker van het prijswinnende Luminar en Aurora HDR foto-software, is zeer enthousiast om Evgeny Tchebotarev, oprichter van 500px, als VP voor groei in Azië te brengen.

Tchebotarev, afkomstig uit Moskou, richtte in 2004 500px op als groep voor fotografen zodat ze hun werk en ervaringen online konden delen. In de volgende 14 jaar groeide de 500px-groep uit tot meer dan 13 miljoen fotografen voordat deze in 2018 werd overgenomen door Visual China Group (VCG). Sinds het vertrek van Tchebotarev bij 500px, bracht hij het grootste deel van zijn tijd door in Azië, samenwerken met bedrijven en hun producten op de markt brengen.

Met de kennis en inzichten dat hij in 14 jaar ontwikkelde bij 500px - evenals zijn tijd als adviseur productmanagement in de Aziatisch-Pacifische markt - zal Tchebotarev verantwoordelijk zijn voor het vestigen van de aanwezigheid van Skylum en het bevorderen van samenwerkingen in de regio Azië voor de bouw van een sterke fotogroep in een poging om innovatieve fotobewerking applicaties voor meer mensen te realiseren.

Nu al wordt de software van Skylum gebruikt door honderdduizenden fotografen in Japan, China, Hongkong, Singapore en daarbuiten, en elke dag komen er nog nieuwe fotografen bij - maar er kan nog steeds vooruitgang geboekt worden.

Evgeny zal zijn kennis van fotografie, productontwikkeling, en de Aziatisch-Pacifische markt voor zijn rekening nemen om de aanwezigheid van Skylum te vergroten, zowel online als in het straatbeeld, door evenementen te organiseren zoals fotowandelingen, sociale evenementen, en wedstrijden over heel de regio. Skylum’s prijswinnende tools zijn bekend en geliefd door honderdduizenden fotografen over heel de wereld en Tchebotarev zet zich in om de wensen van fotografen in deze snel evoluerende markt te ondersteunen.

"Wat belangrijk is voor mij, is de volledige toewijding van Skylum om geweldige software te bouwen en het bieden van uitzonderlijke waarde aan fotografen, terwijl ze een echte groep van gepassioneerde fotografen opbouwen. Dit resoneert sterk met mijn persoonlijke en professionele ambities en dit te kunnen doen in een zeer concurrerende, snelle en unieke markt, zoals Azië, is een extra uitdaging die ik graag wil nemen." - Evgeny Tchebotarev.

Over Evgeny

Begin van 2004, vóór Facebook en Flickr, heeft Evgeny een groep gecreëerd waar fotografen zich online kunnen ontmoeten en hun foto's delen, 500px. In de daaropvolgende 14 jaar groeide 500px uit tot een wereldwijde fotogroep met 13 miljoen fotografen, en in 2018 werd het overgenomen door VCG. Evgeny komt oorspronkelijk uit Moskou en heeft een Bachelor in Handel en Financiën van Ryerson University. Evgeny is een actieve fotograaf en heeft de kans gehad om vele fotowedstrijden van wereldklasse te beoordelen, waaronder Red Bull Illume, Photo Life en Sony World Photography Awards. Onlangs heeft Evgeny bedrijven in Azië geraadpleegd bij het helpen van bedrijven bij het ontwikkelen van expertise op het gebied van productbeheer.

Worldwide Press Contact:
Maria Gordienko

Skylum wordt bijgestaan door Evgeny Tchebotarev als VP van Ontwikkeling in Azië

Skylum wordt bijgestaan door Evgeny Tchebotarev als VP van Ontwikkeling in Azië(11)